vineri, 18 aprilie 2008

Judecatorii si motivarea hotararilor

Conform dispozitiilor de proedura civila hotatarile judecatoresti trebuie motivate in termen de 30 de zile de la pronuntare. Stiti ce-i lpseste insa acestei prevederi? Sanctiunea!
Astfel:

Tribunalului Bucuresti, Sectiei a IV-a civile i-a luat 9 luni pentru motivarea si comunicarea hotararii. Din octombrie 2006, pana in iulie 2007. Am inteles ca nu sunt singurul.

Judecatoria Ploiesti mi s-a pronuntat intr-un dosar in mai 2007. Hotararea nu este redactata nici la momentul de fata. Daca Tribunalul Bucuresti, dupa 3 cereri de redactare de urgenta a procedat la motivarea hotararii, alte 3 cereri de redactare de urgenta adresate Judecatoriei Ploiesti, au ramas fara niciun rezultat. Am inteles ca nici aici nu-s singurul.

Tribunalul Ialomita, s-a pronuntat in mai 2007. Hotararea s-a redactat in ianuarie 2008. Si lista poate sa continue, o completati dvs dupa propria experienta.

Eu am redat doar 3 cazuri personale, care mi s-au parut exagerate.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Exista sanctiuni disciplinare, nu prea placute. Ele nu sunt publice, asa ca nevoia de revansa a justitiabilului nu este prea tare satisfacuta.

Anonim spunea...

asa deci? pai trebuie sa o las mai moale! eu redactez penalele in maximum 20 zile, cu exceptia celor cu arestati, pe care le redactez in 10. din ce spui, imi dau seama ca ma gam grabesc, nu? stric imaginea...

Anonim spunea...

"nevoia de revansa a justitiabilului nu este prea tare satisfacuta"

cita indiferenta si, mai ales, cit DISPRET in aceste vorbe...

Justitiabilul are nevoie de hotarire judecatoreasca, nu de revansa, distinsa duduitza!
Poate matale chiar nu intelegi, dar existenta sa este intr-o cumpana si este greu sa ramii ani de zile "atirnat" de indiferenta justitiarilor... ( am vrut sa zic "nesimtzirea", dar, dupa cum vedetzi, nu am zis...)

Anonim spunea...

E frumos cand cel pe care il reprezinti in instanta te considera pe tine, aparatorul lui, un incompetent ! Te gandesti ca are tot dreptul sa fie nemultumit, normal ca nu pe tine, ci pe judecatorul care nu redacteaza hot la timp (s-a intamplat ca intr-o somatie de plata sa fie redactata si comunicata hot dupa 6 luni) !
Este grav ca tu pierzi contracte, te injuri cu clientul si te juri ca nu este vina ta ca el nu-si poate recupera un debit.... dar asta este treaba... salariul de mii de lei pt preaincercatul magistrat vine indiferent de aceste probleme !